Tabung Luahan Isi Hati

Monday, May 26, 2014

Review: Playboy Itu Suami Aku?! - Suri Ryana



Tajuk : Playboy Itu Suami Aku
Penulis: Suri Ryana.
Terbitan: Kakinovel
5*/5*

Raja Adrian Benjamin, the king of crocodile. The most I like gelaran untuk Adrian@King itu. Buat saya ketawa seorang diri. Kisahnya macam ni…. Afina, seorang gadis bertudung dan nerd. Saat pertama mereka bertemu di kedai bunga, Afina hanya mengenali Adrian dengan gelaran King. Kali kedua mereka terjumpa, di majlis hari lahir kembar Afina iaitu Fisya dan lebih mengejutkan Afina apabila mendapat tahu Fisya adalah salah satu girlfriend kepada Adrian. Di majlis tersebut, Afina secara tidak sengaja tertampar Adrian dan membuatkan Fisya mengamuk manakala Adrian terasa tercabar.

Nak dipendekkan cerita, Afina terlibat dalam satu kemalangan yang meragut memorinya. Sedar-sedar sahaja Afina dapat tahu statusnya yang merupakan isteri kepada Raja Adrian Benjamin! Kehidupan Afina terus dibelengu persoalan dan Afina tidak putus mencari sebab dirinya terjebak dengan Adrian dalam dunia suami isteri.


Mereka terus bergaduh dan bergaduh. Ada sahaja yang digaduhnya. Lebih parah lagi apabila Mummy Adrian make over Afina menjadi gadis cantik jelita dan mengambil Afina menjadi PA Adrian. Biasanya Afina sakit hati dengan Adrian yang ramai girlfriend tapi kali ini Adrian pula perlu hadapi apabila Fahim menyukai Afina dan Dato’ Hashim yang menggatal dengan Afina.

Untuk selami lebih lanjut perjalanan hidup Adrian dan Afina, beli lah novel Playboy Itu Suami Aku?! ini. Saya yakin novel ini tidak akan mengecewakan pembaca malah mampu membuatkan pembaca jatuh cinta dengan PISA. Thumbs up for this novel and of course, 5*/5*


No comments: