Tabung Luahan Isi Hati

Tuesday, December 10, 2013

Cerpen: Kasih Kembali Bersatu

Assalamualaikum!


Alhamdulillah. Siap jugak cerpen Kasih Kembali Bersatu.
Juga telah dipublish pada 11/12/13. hehe saja pilih tarikh tu. Jemput kepada
siapa yang sudi baca cerpen tak seberapa saya ini. Tapi maaf jika ada typing error atau
penggunaan kesalahan bahasa atau english error. Ada yang salah boleh tegur-tegur.


JEMPUT BACA DAN JANGAN SEGAN SILU UNTUK TINGGALKAN KOMEN



.................................


KASIH KEMBALI BERSATU




“SAYANG….. Tolonglah jangan pergi. Maafkan abang. Abang menyesal sayang, abang menyesal. Tolonglah sayang. Jangan tinggalkan abang!”

Rihana menggeleng seraya menolak tubuh lelaki yang memeluk erat kakinya. Luggage sederhana besar itu sedaya upaya diangkat dan dimasukkan ke dalam kereta walaupun sukar kerana kandungannya yang sudah mencecah 8 bulan. Baru sahaja kakinya ingin masuk ke dalam kereta tubuh Rihana sudah diraih dari belakang dan dipeluk erat.

“Lepaslah!!” Rihana meronta-ronta namun pelukan semakin dieratkan.

“Abang merayu…Tolong jangan pergi. Jangan tinggalkan abang. Tolong beri abang peluang. Tolong…..” air mata lelaki Ahmad makin lebat mengalir. Dia tak sanggup kehilangan Rihana. Tak sunggup!

Rihana menarik nafas dalam-dalam. Keputusan sudah dibuat dan dia nekad! Dia sudah tidak sanggup ditipu hidup-hidup oleh suaminya. Lepas satu-satu rahsia suaminya diketahui selepas dua tahun berkahwin. Kini satu lagi rahsia Ahmad yang terbongkar dan dia tidak boleh terima lagi. Semuanya harus dihentikan.

Pelukan dirungkai sebelum Rihana meloloskan diri ke dalam kereta dan menguncinya. Dengan segera enjen kereta dihidupkan dan mengundurkan kereta keluar dari laman rumah. Ketukan yang bertalu-talu pada cermin kereta sudah tidak dihiraukan malah dengan perasaan yang berbaur, Rihana menekan minyak membawa kereta meninggalkan perkarangan rumah mereka yang tak akan dia kembali lagi.

Sementara itu Ahmad sudah meraung-raung nama isterinya. Hendak berlari mengejar kereta Myvi Rihana yang meluncur laju dia tidak mampu. Akhirnya Ahmad hanya mampu melihat desupan asap yang ditinggalkan sebelum dia jatuh terduduk. Air mata lelakinya memang dari tadi tanpa segan silu mengalir mengikut lekuk pipi.

“Rihana…..”

No comments: