Tabung Luahan Isi Hati

Tuesday, May 29, 2012

Review Novel : M.A.I.D - Suri Ryana



LUAHAN ISI HATI SAYA


Mr.F !! Kalau teringatkan Mr.F ni kan rasa nak melompat-lompat sambil buat aksi gedik . Haha gurau je . Sweet tau cerita ni . Mr.F ♥ Noorul ! suka dengan perwatakan Mr.F dan Noorul pun lucu. Comel je Noorul time Mr.F mengusik isteri dia tu. Hihi

Dalam banyak-banyak part dalam novel ni , saya geram dengan Mr.F masa kepercayaan dia terhadap Noorul tergugat . Nasib baik Noorul tak lari jauh . Kalau lari jauh , menangis tak berlagu lah Mr.F kita ni .

Mr.F atau nama sebenarnya Haris . F tu untuk fussy. hehe pandai-pandai je Noorul dengan Iman gelar Haris macam tu . Haikal pula adik Mr.F , dia suka kat Noorul . Tu yang Mr.F cemburu giler kat adik dia tu . Iman pulak kawan baik Noorul yang suka kat Haikal .

SINOPSIS

M.A.I.D
SURI RYANA

SEMENANJUNG: RM 26.00
SABAH/SARAWAK: RM 29.00


Sinopsis:


Pengembaraan Noorul ke alam yang serba baru bermula semenjak menjadi pembantu rumah di penthouse mewah seorang lelaki kacak bernama Harris Tan Sri Hamdan, yang cerewetnya mengalahkan nenek kebayan. Oleh kerana sifatnya yang cerewet itu, Noorul menggelar Harris Mr. F. Kenapa F, bukan G atau H? Kerana F itu adalah untuk ‘fussy’ atau di dalam bahasa Melayunya cerewet! Semua yang Noorul lakukan sentiasa mengundang tengkingan dan jelingan tajam Mr. F.

Daripada berbalas-balas  nota berkaitan dengan kerja  pada awalnya, entah bagaimana mereka boleh makan semeja. Semakin lama Noorul mengenali Mr. F semakin banyak pula sebab yang dia temui untuk mencintai lelaki itu.

Fitnah yang melanda menyebabkan Noorul dan Mr. F terpaksa dinikahkan. Gusarnya hati, Allah sahaja yang tahu kerana dia tidak pasti sama ada Mr. F boleh menerimanya sebagai isteri atau tidak. Noorul mula berteka-teki sendiri tentang siapa dalang di dalam penyebaran fitnah ini. Adakah angkara Asyraf, yang sememangnya berdendam dengan Noorul? Atau pun, musuh perniagaan Tan Sri Hamdan? Mampukah Noorul dan Mr. F melayari bahtera rumah tangga bersama? Bagaimana pula dengan Elisa yang sememangnya cintakan Mr. F? Apa pula yang akan terjadi apabila Nurina, bekas kekasih Mr. F pulang ke Malaysia untuk menagih kembali cinta daripada lelaki itu? Haikal pula, dapatkah menerima Noorul, orang yang dicintainya sebagai kakak ipar?

1 comment:

Anonymous said...

npe ek..novel









kenapa erk...novel maid dlam tenet nie...bnyak yg xde...sye bce smpai 22 jer...bab yg lain mne....