Tabung Luahan Isi Hati

Wednesday, November 7, 2012

Review : Bila Nak Saksi - Rehan Makhtar

http://cdn.images.trosworld.com/product/Bila_Nak_Saksi_50760b05abc23.jpg 


     Hihi (tiba-tiba aje suka) Bukan apa, teringkat Usop Sontorion dengan Jelita. Dalam novel ni saya tertarik dengan perkahwinan mereka. Pelik! Mula-mula baca tu memang dah penuh naik tanda tanya kat atas kepala ni. Yalah, perkahwinan tanpa pengetahuan pengantin perempuan. Tak pernah saya dengar sebelum baca BNS ni. Biasanya kalau ditunangkan secara senyap-senyap tu adalah. Tapi dulu pernah jugak belajar tentang wali mujbir ni. Kagum dengan kak RM. Pandai reka cerita yang lain daripada yang lain. Pelik memang pelik tapi itulah kenyataannya. Best tak usah dicakap. Memang best!

     Tapi sikap Usop yang suka berahsia buat saya meluat larh. Memang geram-geram giler kat Usop ni. Dia boleh pulak senyum kat Jelita walaupun masa tu hati Jelita cemburu melihat Shila dekat dengan Usop. Paling-paling kesian Jelita. Masa Jelita mengandung tapi Usop yang menerima alahan. Okey, yang tu memang sweet. Tapi Usop jadi 'meluat' pulak dengan Jelita sampai kata Jelita busuk. Ish-ish.... Kesian Jelita.

     Last, saya nak cakap. Saya berkenan dengan cara Usop tackle Jelita. hihi Comel aje Usop ngorat Jelita macam tu. Berterus terang macam Usop ni kan baru 'jantan'. Macam abang saya cakap. Lelaki yang betul-betul 'jantan' ialah lelaki yang berani 'ngorat' mak ayah perempuan yang kita cinta tu terlebih dahulu sebelum nak ngorat anak dara mereka. Dengan kata yang lain, jumpa mak ayah pihak perempuan dan berterus-terang. Cakap yang kita suka kat anak makcik dan pakcik bla bla bla.... haha sampai esok pagi tak sudah macam ni.


   Hokeyh! Yang mana lagi sweet, Jelita dan Yusuff atau Wafiah dan Ilham ?
= )

3 comments:

Ruunna Qizbal said...

nk tnya yg ni pon konflik byak x?
dripada pndapat sya, sya lbih ska watak nvl yg nih..
klau wafiah dan ilham sya x brapa ska sngat.. hehe

Ainaa Azlan said...

@Ruunna Qizbal bnyk ke tak eh? emm rsa xde sngt kut. sbb dia bnyk jelita merajuk, usop pujuk. konflik yg ad pun time jelita jeles dgn shila. tu pun skejap sbb abang usop kita ni pandai pujuk ;D hihi

Ruunna Qizbal said...

ooo... thanks na
wau x sbar nk bca nvl nih.. 2 nvl dah ada dlm snarai nih..